Big city - Reisverslag uit León, Spanje van Nienke Oene - WaarBenJij.nu Big city - Reisverslag uit León, Spanje van Nienke Oene - WaarBenJij.nu

Big city

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nienke

30 Mei 2007 | Spanje, León

Hoi lieverds,

Ben in Leon! Prachtige oude stad en heb mezelf verwend op een eenpersoons kamer in een hotel. Even genoeg van de snurkende mannen om me heen hahaha.

Vandaag is de eerste dag dat mijn buik weer met plezier naar eten kijkt en dat moest vanochtend gevierd worden met een lekkere chocolade croissant :-)

Gister een aardige etappe gedaan van 32 km, ik had een alternatieve route genomen ( op jouw aanraden Herman!) en was de enige persoon op de route...wauw. Heb van s ochtends vroeg tot laat in de middag niemand gezien. Bijzonder wat er dan in je wakker wordt...zangkunsten bijvoorbeeld. Of schreeuwen zo hard je wil, raar dansen, languit op de grond liggen. Scheten laten, stampen, hahaha.

Het was ook een emotionele dag.

De camino brengt je je verleden, het heden en de onzekere toekomst allemaal door elkaar in gedachten, herinneringen, vragen, vermoedens, twijfels, blijheid, verdriet, passies, alles passeert de revu. Ik krijg me toch helderheid zeg...(overigens heel langzaam hoor hahaha).
Voordat ik in Leon aankwam dacht ik dat ik hier zou gaan stoppen. Teveel, te moe, te moeilijk, te druk, te lelijk, teveel auto´s. Vooral te emotioneel. Maar nu, het lijkt alsof ik hernieuwde energie krijg, we zien verder...

Heidi, heb over je gedroomd! Hoe gaat het met je?! Ik check ook soms mail dus je kan me ook mailen.
En An, dat kan natuurlijk niet he!!! what is the news!!!!!!!!!!!!???????????
Alise, hoe is het???? Volgens mij ben je nu met vakantie maar ben benieuwd naar je buik en jou :-)

Mam, dont worry ik heb de tickets al, via internet gekregen. En anders dan bij de bus en trein ben ik bij het vliegtuig graag heeeeel erg ruim op tijd aanwezig :-)

Nienke, hoe is je vakantie geweest???

Femmie, love you, en mis je! Kan echt niet wachten tot eind van juni. Nog even doorzetten op je werk lieverd, laadste loodjes. Knap hoor dat je het zo volhoudt. Daar is zo´n camino echt niks bij hoor. Kus aan je buik en donny en ashton.

  • 30 Mei 2007 - 17:05

    Mama:

    hoi lieve ,stoere, dappere dochter.
    wat knap dat je daar al helemaal bent, ik heb net het landkaartje even groter getoverd en je bent al aardig op weg.En wat betreft al die gemoedstoestanden waar je in terecht komt: volgens mij is dat juist waar een pelgrimstocht bij uitstek geschikt voor is. En dat dat soms rauw op je dak kan vallen dat had je denk ik van te voren best wel ingeschat maar het echt over je heen laten komen is dan weer iets heel anders, althans zo stel ik me dat een beetje voor.
    Ik ben hoe dan ook ontzaggelijk trots op je en net als jij ben ik ook razend nieuwsgierig naar het nieuwtje van Anne. Misschien hoort ze in de verte weddingbells???????? hahahahaha.
    Ben blij te lezen dat je buikklachten weer weggetrokken zijn. Hier in Diemen is alles goed, het is Ger dus eindelijk gelukt. In de anderhalf jaar dat we samen zijn is hij ongeveer 5 keer flink verkouden geweest en ik kon het elke keer wegblazen maar nu is het dan toch zover: snippie snottie verkouden met keelpijn en spierpijn en een bleh gevoel dat er zo bij hoort. Was al haast vergeten hoe dat voelt. Maar goed nog een dagje vrij morgen en hopen dat het vrijdag geen belemmering zal blijken om weer aan het werk te gaan.Dikke knuffel en bedankt voor je gerustellende woorden omtrent de vliegtickets. je mama.

  • 30 Mei 2007 - 19:18

    Papa En Joke:

    Hoi Nienke , naar te horen dat je even niet zo lekker geweest bent maar , weer op geknapt en op de route.In iedergeval een inwendige reiniging. knap hoor en je gaat het volhouden , dat had jij je vast al voorgenomen bij het vertrek.
    Alle gedachte spinsels die langs komen , je hebt tijdens het lopen alle tijd en 850 km is vrij lang dus ook heel veel tijd om ze de vrije loop te laten , en ze misschien ook nog wel te ordene.
    vol trots volgen we je verichtingen en leven met je mee,
    geniet van alles om je heen , , na deze tocht zal je zeker een rijker mens zijn.ik hoop in ieder geval dat de weergoden je gunstig gezind zijn en dat je nog heel veel mooie dingen op je pad mag tegen komen. we houden van je en blijven je volgen Liefs Papa en Joke

  • 31 Mei 2007 - 05:43

    Jolanda:

    He lieverd!
    Wauw! Ben supertrots op je!!! Ben benieuwd hoe deze ervaring staat ten opzichte van het Vipassana gebeuren. Wil je heel graag een HEEELE dikke knuffel geven dus bij deze even via het net....ieieieieiiiiiieieieiieieiiI!!!!!!!
    Duurt toch wel lang voordat ik je weer een real life knuffel kan geven, maar weer een oefening in geduld (die krijg ik toch nog niet genoeg ;)).
    Meis, zorg goed voor jezelf en ik denk aan je!
    Liefs Jolanda

  • 02 Juni 2007 - 15:23

    Heidi:

    Hey lieve Nienke,

    Grappig dat je over mij gedroomd hebt! Mail je binnenkort even, (zit nu op mijn werk... zal je vast niet missen!) Geniet en tot mails.

    dikke kus Heidi

  • 03 Juni 2007 - 17:36

    Femke:

    hey nien,

    Hoe is het er nu mee?? gaat het lopen nog steeds goed? Hier is alles okay! Nog een weekje en dan lekker klaar met werk! Het is hier hardstikke mooi weer (nou ja ik vind het eigenlijk een beetje te warm) ik hoop dat het weer bij jou ook een beetje mee zit. Nog minder dan drie weken en dan zie ik je alweer:) Laten we hopen dat Amy nog even binnenblijft hahahaa.
    Love you!
    Dikke kus van je zus.

  • 06 Juni 2007 - 12:38

    Anne :

    He Nien,

    waar ben jij nu? Ik hoop dat je het nog een beetje trekt allemaal. Voor jouw (en je zusje) de laatste loodjes. Hoe gaat het allemaal? Je zult ongetwijfeld een hoop tegenkomen op je weg, makkelijk en minder makkelijker maar vind het super stoer dat je de confrontatie met jezelf aangaat.

    Hier gaat het zijn gangetje. Zaterdag naar het circuit van Zandvoort geweest, om te gaan racen met Bas. (verrassing die ik had georganiseerd). Hij was er super blij mee. Echt leuk. Zondag gezeild met Arend-Jan en kennissen van heb, was ook erg gezellig. Verder lekker aan het werk.
    Nou zet em op nog eventjes. Ik denk aan je en hoop je nog even te spreken voorsat je richting je zusje vertrekt.

    X Anne

  • 07 Juni 2007 - 05:40

    Mama:

    Hoi lief meiske,
    waar zit je nu ?????? Al een week niks meer gehoord, ben je niet in de buurt van een computer??? Misschien wel niet, je kent je mama,ik begin een klein beetje onrustig te worden als ik niet weet waar mijn kuikens zich bevinden.
    Dag lieverd, loop maar lekker verder en we hopen snel weer iets van je te lezen .hele dikke knuffel van mama.

  • 07 Juni 2007 - 19:00

    Herman:

    Goed Nienke, dat je dat gedaan hebt, de oude Romeinse weg en je hebt de Romeinen nagedaan zo te lezen. Leon ben je nu al weer uit. Daar kocht ik een prachtige CD met muziek uit de 12, 13e eeuw. Ik voelde me helemaal weer terug in de tijd van de pelgrimsgangers van weleer.
    Succes bij de de volgende étappes. Wij vertrekken morgen voor 2 weken op Samos. Daar kun je ook prachtig wandelen en op bedevaart gaan naar Padmos waar Johannes de Openbaringen schreef.
    Lieve groeten en buen Camino maar weer,
    Herman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, León

Nienke

Even weg van de bekende weg. Een lange nieuwe weg. De weg naar Santiago.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 8980

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 04 April 2014

Osho style...

09 Mei 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: