la viva es spania - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Nienke Oene - WaarBenJij.nu la viva es spania - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Nienke Oene - WaarBenJij.nu

la viva es spania

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nienke

22 Mei 2007 | Spanje, Burgos

jeetje, wat een gewandel hihi. het is druk, erg druk op de camino. Mensen die laat aankomen bij de hostels krijgen of een plekje op de grond of moeten met de tong op de grond verder lopen naar de volgende plaats...
vandaag heb ik niet zo ver gelopen. Niet zo ver is dan 20 kilometer want natuurlijk wil ik niet opscheppen maar na 1,5 week nu zijn 15 km om in een poep en een scheet. Heel raar is dat.. had het er ook al over met andere reizigers hoe dat straks zou zijn. Als ik thuis wakker wordt dat ik dan meteen aan de wandel ga.
Vandaag door Burgos gelopen. Een mooie middeleeuwse stad. Ben nu op 1/3 van de reis geloof ik.
Het wordt moeilijk, jezelf tegekomen, eindeloze velden met wuivende halmen en de wind en regen, 13 graden nu..
dan wel weer de hartelijkheid en de warmte van de medepelgrims en de verhalen en bevlogenheid. Hoe neem je de camino mee naar huis. Hoe leef je die rust, ruimte en eenvoudigheid en het geven, het delen, het spirituele. Mijn rugzak wordt lichter, minder nodig denk ik..

De afgelopen dagen gelopen met een french canadian. FEM, het kon een broer van Donny zijn, echt waar!!!!! Zo hetzelfde, ik voelde me omringd door familie! Hij is getrouwd en praat met zoveel liefde over zijn vrouw, je wordt er zelf verliefd van. Wel een verschil is dat hij maar 10 procent zicht heeft, alleen lopen doet hij, soms verdwaalt hij maar hij vraagt graag de weg. Marcos een Zweedse amerikaan wandelt met hem mee. Denkend aan elkaar, opletten voor elkaar. Ze hebben elkaar ´gevonden´ want hij ging te snel en aan alles voorbij...

Gijs nog gefeliciteerd met je verjaardag lieverd! En pap, natuurlijk weet ik dat jullie aan me denken! ik ook aan jullie hoor. net als aan jullie allemaal. Voel veel liefde hier voor de mensen thuis, JULLIE en mis het! Mam wat leuk dat je met Sanne hebt gewerkt! En An, hoe was je vakantie, en lees je dat ook dat mijn moeder dus Sanne kent hahaha small world.
Straks naar bed (9 uur hahaha) en morgen om 6 uur de wereld weer tegemoet treden. voetje voor voetje, wat zal de volgende bocht brengen...

  • 23 Mei 2007 - 10:42

    Marieke:

    he nieno
    helemaal geweldig wat je doet. de ervaring alles gewoon te laten komen zoals het is zonder oordeel, zonder invloed van wat dan ook, heel puur en verder alles open. ik heb het boek van coelho weer gepakt en volg je op de voet, figuurlijk dan he haha.
    Zelf ga ik in juli ongeveer 5 weken weer reizen. bestemming nog onbekend wel wordt het een combi van culturen leren kennen en ontwikkelingswerk doen. Nog tips?
    Geniet!
    liefs marieke

  • 23 Mei 2007 - 12:03

    Jacha:

    leuk verhaal lieve nien, wat fijn dat er zoveel lieve mensen met het zelfde doel daar bij jou lopen. Dat maakt het nog specialer. Ik heb deze week twee keer hardgelopen; een keer met ries en een keer met de buurvrouw jeannette GOED HE. Verder komt er weer mooi weer aan voor een paar dagen en daar gaan we dan weer eens lekker van genieten. Spreek je later
    liefs jacha

  • 23 Mei 2007 - 18:53

    Mama:

    Hoi lieverd,wat een scala aan mensen ontmoet je tijdens je voettocht. En zo zie je maar eens te meer dat toeval helemaal niet bestaat. Nu Marcos door de handicap van de canadees als het ware gedwongen wordt om niet te snel aan alles voorbij te willen lopen......maar het echt allemaal in zich moet opnemen. Dat vind ik echt super.
    We krijgen hier steeds bepaalde gebieden van Spanje te zien waar het vreselijk regent zodat er overstromingen komen omdat rivieren buiten hun oevers treden.
    We hopen dat zulk weer je niet gaat bereiken en dat je gezond en wel je tocht verder zult kunnen lopen.Hier alles in orde,ik ga nu ook even een mailtje aan je zusje sturen en ik hou van je en Ger en ik genieten van je reisverslag. Dikke knuffel en van Ger een groet, je mama.

  • 23 Mei 2007 - 22:04

    Herman:

    Hallo Nienke, je hebt wel heel ander weer dan ik vorige jaar maar je bent lekker op gang. Ik vertrok een jaar geleden om over 2 dagen te beginnen en het heeft daarna bijna 35 dagen niet geregend maar als ik naar de beelden op TV kijk en het weerbericht dan is het daar helemaal wit bij jou.
    Heb je de kathedraal in Burgos niet van binnen gezien? Dat vond ik zo indrukwekkend.
    Ik ben benieuwd naar wat foto's. Meestal zijn er wel cafés waar ze internet hebben en waar je wat foto's kunt downloaden. Ik wens je wat meer zon en voor de volgende kilometers weer buen Camino ...

  • 24 Mei 2007 - 18:25

    Opa EnKarin:

    hoi nien.
    Ik volg je tocht via de mail die ik ook door krijg.
    Je bent wel een kanjer hoor!
    Hopelijk heb je geen last van overstromingen gehad.
    Ga zo door en je bent zo weer thuis.
    Als je weer thuis bent,heb ik veel libbeles om mee naar Fem te nemen.
    lieverd,sterkte en tot snel.

    liefs Opa en Karin.

  • 25 Mei 2007 - 10:11

    Rolf:

    Hoi Nien!
    Ik heb bewondering voor je en wens je veel succes met het vervolg van je tocht. Ik lees je verhalen met plezier! Liefs Rolf

  • 27 Mei 2007 - 16:56

    Jannie:

    He Nienke,
    Ik hoop dat het minder hard regent dan ik hier op het weerbericht lees..gaat het nog goed met je?
    Ik volg je door het land en het is superleuk om je verhalen te lezen.
    Hoeveel kilometer heb je ondertussen al "in de benen"? Hier zijn we allemaal erg trots op je.
    kus Jannie en de rest

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Burgos

Nienke

Even weg van de bekende weg. Een lange nieuwe weg. De weg naar Santiago.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 8982

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 04 April 2014

Osho style...

09 Mei 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: